Op 18 april kun je tijdens Plant FWD in Theater Amsterdam het Diorama of Desire bezoeken: een speciaal ontworpen future foodstore die bezoekers verleidt om meer plantaardig te eten en verschillende perspectieven laat zien op het eten van de toekomst en de innovatie in de foodsector.  

Een smaakvolle toekomst
Plant-forward merken claimen langzaam, maar gestaag, schapruimte in de supermarkt. Maar hoe komt meer plantaardig voedsel bij iedereen op het menu te staan? En hoe worden idealen behouden terwijl er wordt opgeschaald om al die mensen te voeden? Antwoorden op deze vragen kunnen bezoekers vinden tijdens de eerste editie van Plant FWD: een conferentie voor een toekomstgericht voedselsysteem. Bij de future foodstore Diorama of Desire wandelen bezoekers door zones vol nieuwe ideeën en inspiratie. Van ‘verse food scoops’, producten die nog niet in de winkel liggen, tot technische innovaties voor een smaakvolle toekomst die ons helpen vooruit te komen. Het concept voor de Diorama of Desire is ontwikkeld in samenwerking met retail en beleving experts JDVYoung Perfect en Eatertainment. Jaap de Jong, Managing Director, Young Perfect: “De supermarkt wordt een omgeving van beleving, een ontmoetingsplaats waar inspiratie, educatie en transformatie centraal staan. En dat als onderdeel van een omnichannel shopper experience.” 

Intermittent Feasting & Fresh Food Scoops
Diorama of Desire bevat zes verschillende onderdelen waarmee bezoekers vanuit diverse invalshoeken worden verleid en waarmee wordt laten zien dat het nieuwe boodschappen doen verder gaat dan alleen het kopen van producten. Bijvoorbeeld het onderdeel ‘The Tastemakers’: een gangpad vol met innovaties en gloednieuwe ideeën bedacht door internationale startups die op het punt staan de wereld te veroveren. Bij het onderdeel ‘Mission Kitchen’ zijn verschillende kookdemo’s te zien: leer over koken met zeewier of haak aan bij ‘De Grote Broodjesshow’ met Fjeze Fur. Ook genieten bezoekers ter plekke van duurzame snacks van o.a. Bites We Love en Donny Craves bij het onderdeel ‘Intermittent Feasting’. Uitgegeten? Luister bij het onderdeel ‘Fresh Food Scoops’ naar vier mini podcasts over merken en organisaties die je aan het denken zetten met innovatieve ideeën.  

Programma Plant FWD
Plant FWD biedt startups, producenten, retailers, investeerders en talenten in de voedingssector handvaten om zelf mee te bouwen aan oplossingen voor ons voedselsysteem. Een onderdeel daarvan is Diorama of Desire, maar er is meer. Praat tijdens de break-out sessie Beyond the Havermelkelite’ samen met Orifah Hogeman-Helstone, sales expert en founder van Route to Bloom, en Taha Riani, managing partner van marketingbureau Allyens, mee over het bereiken van nieuwe potentiële doelgroepen. Of laat je inspireren door de verhalen van Marcel van Wing, CEO van The Flower Farm, en Melle Schellekens, founder van The Good Roll, tijdens de sessie ‘How to Succesfully Disrupt a Market’. Ook zullen 10 innovatieve plantaardige startups het podium betreden om hun product te pitchen aan het publiek. Luister bijvoorbeeld naar de pitch van het Duitse Koralo, een bedrijf dat plantaardige vis ontwikkelt op basis van gefermenteerd mycelium en microalgen of naar Plant B Egg, wat een plantaardig alternatief voor ei heeft ontwikkeld. Bekijk het volledige programma van Plant FWD hier.  

Het bericht Plant FWD verleidt met supermarkt Diorama of Desire aanwezigen tot meer plantaardig verscheen eerst op Plantaardig.org.

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie